Czym kierować się przy szukaniu produktu do sprzedaży na Amazon

Chcesz zacząć sprzedawać na Amazon? O czym myślisz w pierwszej kolejności?
Być może jest to znalezienie produktu do sprzedaży, aby mieć pewność, że zarobisz?

Błąd

Rozpoczynanie przygody z Amazon od poszukiwań produktów jest jednym z największych błędów, jakie możesz popełnić.
Na początku musisz określić niszę, w której chcesz działać, a dopiero następnym krokiem jest poszukiwanie produktu.

Dlaczego tak jest?

Musisz patrzeć długofalowo. Skupianie się wyłącznie na produkcie ogranicza Twój potencjał wzrostu w przyszłości. Natomiast w sytuacji, gdy będziesz miał stabilną pozycję w danej niszy, wprowadzanie kolejnych produktów będzie dużo łatwiejsze. Dzięki temu możesz znacznie szybciej rozwinąć swój biznes.

Istnieje co najmniej 6 powodów, aby zacząć od skupienia się na jednej niszy:

  1. Łatwiej jest dostrzegać nowe szanse rynkowe
  2. Lepiej można zrozumieć i zidentyfikować idealnych Klientów
  3. Naturalnie pojawiają się pomysły na wersje premium produktów
  4. Rosną szanse na znalezienie bardzo dobrych dostawców
  5. Szybciej można wprowadzić większą ilość produktów na rynek i dzięki temu zwiększyć zyski
  6. Łatwiej zostać ekspertem w jednej niszy. Rozpoczynając w kilku sektorach naraz nie będziesz mieć czasu, aby naprawdę wsiąknąć w jakikolwiek na 100%

 

Jak szukać niszy?

Wiesz już, że warto od niej zaczynać. Teraz prawdopodobnie w naturalny sposób nasuwa Ci się pytanie: jak to zrobić?

W tym artykule muszę również podkreślić ważną informację – zadbaj, aby Twoja nisza nie była zbyt szeroka.

Jak to określić? Na początkowym etapie dobrze działa ćwiczenie, w którym wyobrażasz sobie, że jesteś w wielkim supermarkecie. W nim wybierasz dział, a z niego jedną półkę. To jest odpowiednia wielkość niszy. Kolejna kwestia to jej wybór. Najlepiej wybrać coś związanego z Twoim hobby lub pasjami. Dzięki temu łatwiej Ci będzie stać się ekspertem. Oczywiście ma to tylko sens w sytuacji, gdy wiesz, że są dobrze płacący Klienci w tej niszy.

Czym kierować się przy szukaniu produktu?

Gdy mamy już niszę, to możemy przejść do fazy poszukiwania odpowiedniego produktu. Poniżej przedstawiam 10 cech, którymi powinien się charakteryzować dobry produkt do sprzedaży na Amazon:

  1. Powinien być duży popyt na ten produkt. Co to znaczy duży? Powinno się sprzedawać ponad 300 sztuk miesięcznie
  2. Konkurencja nie powinna być zbyt duża. Najlepiej określić ją poprzez liczbę recenzji. Powinno być ich średnio mniej niż 100
  3. Dobra marża. W przypadku sprzedaży na Amazon mamy wiele kosztów, dlatego rekomenduję, aby zakładana marża wynosiła co najmniej 25%
  4. Sprzedaż przez cały rok. Lepiej unikać produktów sezonowych i skupić się na takich, których poziom sprzedaży jest stabilny bez względu na porę roku
  5. Łatwość wejścia na rynek, czyli możliwość rozpoczęcia sprzedaży bez konieczności zajmowania się skomplikowanymi procedurami (uzyskiwaniem certyfikatów, pozwoleń, licencji itd.)
  6. Odpowiednia cena. Jeśli będzie zbyt niska, to po uwzględnieniu wszystkich kosztów może się okazać, że nic nie zarobisz. Zbyt wysoka może odstraszyć wielu Klientów. Jaki przedział jest idealny? Między $20, a $60
  7. Produkt powinien być w miarę możliwości mały i lekki. Możesz przyjąć, że powinien się mieścić w pudełku po butach, a waga powinna wynosić mniej niż 1 kg
  8. Możliwość wyróżnienia się wśród innych produktów. Tworząc własną markę, powinieneś zadbać o możliwość większego wyróżnienia Twojego produktu, niż tylko doklejenie własnego logo. Dzięki temu będziesz mógł przebić konkurencję i jednocześnie zachować wysoką cenę.
  9. Produkt nadaje się na prezent, wtedy kupujący nie będą aż tak mocno przejmować się ceną. Chyba znasz to ze swojego doświadczenia?
  10. Można stworzyć zestaw. Sprzedając produkty w zestawie, możesz sporo oszczędzić na wielu opłatach pobieranych przez Amazon i jednocześnie trochę obniżyć cenę dla Klientów końcowych. W ten sposób zarobisz jeszcze więcej.

Trudno zapamiętać wszystkie reguły? Zacznij od jednej, którą powinieneś cały czas mieć w głowie przy poszukiwaniu produktu.

Nazywa się 10 x 10 x 1

Oznacza to, że powinieneś szukać produktów, które sprzedasz w ilości 10 sztuk dziennie, z $10 zyskiem na sztuce.

Jak szukać produktów?

 

Istnieje dużo sposobów na znalezienie produktów. W tej części przedstawię kilka najbardziej skutecznych z mojego doświadczenia.

 

  1. Zacznij od Twojego hobby. Co lubisz robić, czym się interesujesz? Wybór produktu, którego mógłbyś być Klientem, jest bardzo dobrym rozwiązaniem. Dzięki temu lepiej wiesz, jak dotrzeć do grupy docelowej, co jest dla niej ważne i jakie ma problemy. Jeśli masz problem z identyfikacją hobby, to przejrzyj listę zamieszczoną w tym wpisie https://www.joulenka.pl/jakie-sa-hobby/
  2. A może znasz kogoś, kto ma ciekawe hobby? Być może dostrzegłeś w swoim otoczeniu jakieś zainteresowanie, z którym wiążą się produkty, jakie chciałbyś sprzedawać.
  3. Jakich przedmiotów w domu, garażu lub pracy używasz bardzo często? Czasem mamy ulubione produkty, których używamy bardzo często i koszt zakupu był niski w stosunku do tego, jak nam się przydają. To może być dobry trop dla Twoich poszukiwań.
  4. A może masz produkty, których używasz i wymagają ulepszeń? Wiele znanych firm zaczęło się od potrzeby jej założyciela, którą zrealizował dla siebie. Być może Ty również masz takie pomysły, które możesz zamienić na produkt spełniający 10 warunków, o których wcześniej wspominałem.

 

Zaczęliśmy od kreatywnych sposobów na znalezienie produktów, w których bazowaliśmy na Twoich doświadczeniach. Teraz czas na skorzystanie z pomocy zewnętrznej

 

1. Strony z kuponami

Specjalne portale, które zawierają zniżki na produkty. Przeglądając zamieszczane tam oferty, być może znajdziesz swoją inspirację. Istnieje bardzo dużo takich stron, bo korzyść jest obustronna Jako sprzedawca możesz sprzedać pierwsze sztuki i przeprowadzić Product Launch, a kupujący dostaje produkt w dużo niższej cenie. Oprócz tego, liczba zniżek jest ograniczona, więc motywuje to do szybkiego zakupu większą ilość osób. Przykładowe strony z kuponami:

www.vipon.com
www.dealgogogo.com
www.snagshout.com

2. Trendy

Kolejnym sposobem na odnalezienie swojego pomysłu na produkt jest analiza trendów. W tym celu polecam strony:

www.trendhunter.com
www.thieve.co
www.trends.google.com

Nadal brakuje Ci pomysłów? To mam dla Ciebie kolejnych 7 pomysłów na znalezienie idealnego produktu, gdy powyższe metody Cię zawiodą

 

1. Przejrzyj listę bestsellerów na Amazon

Klikając w ten link https://www.amazon.com/Best-Sellers/zgbs od razu przeniesiesz się na listę bestsellerów we wszystkich kategoriach.

2. Bestsellery Aliexpress

Kiedyś AliExpress udostępniał listę najlepiej sprzedających się produktów, ale obecnie nie jest łatwo ich znaleźć. Możesz wciąż dotrzeć do tych informacji, poświęcając trochę więcej czasu. Wejdź na AliExpress.com, przejdź do preferowanej kategorii, następnie w menu sort by wybierz orders. W ten sposób możesz odnaleźć bestsellery w każdej kategorii.

3. Bestsellery w sklepach Shopify

Wpisz w Google frazę “myshopify.com” + Twoja nisza np. hiking. Znajdziesz najpopularniejsze sklepy Shopify, a w nich możesz wyszukać bestsellerowe produkty. Do każdego adresu dodaj po nazwie domeny następujący ciąg znaków “/collections/all?sort_by=best-selling”. W ten sposób zobaczysz listę bestsellerów w danym sklepie.

4. Produkty promowane wirusowo

Ciekawym sposobem jest również skorzystanie z aplikacji www.buzzsumo.com, która pozwala na odnalezienie treści w Internecie, które są najczęściej udostępniane. W celu znalezienia najpopularniejszych produktów, wpisz ogólną nazwę, np. hat i poszukaj w wynikach najpopularniejszej strony z takimi produktami.

5. Najpopularniejsze zdjęcia na Pinterest

Być może znasz tę platformę social media, na której bardzo ważne są zdjęcia. Tam również możesz znaleźć inspirację, dzięki przeglądaniu najczęściej udostępnianych zdjęć. Zawsze sprawdzaj, czy popularne produkty są dostępne na AliExpress i jakie mają tam statystyki sprzedaży.

6. Zdjęcia na Instagram

W tej aplikacji skorzystaj z wyszukiwania hasztagów odpowiednich dla Twojej niszy. Ponownie produkty ze zdjęć mogą Cię zainspirować do wyszukania odpowiedniego produktu na AliExpress czy Alibaba.

7. Bestsellery Ebay

W celu wyszukiwania bestsellerów na Ebay skorzystaj ze strony www.watchcount.com

Narzędzia do weryfikacji produktu

Jeśli przeszedłeś przez wszystkie powyższe kroki to masz już pewne pomysły na produkt, które warto byłoby w jakiś sposób zweryfi kować. Mam na to sposoby, które opierają się na specjalnych aplikacjach dla sprzedawców na Amazon.

Na początek polecam skorzystać z jednej z bardziej popularnych aplikacji Jungle Scout, który ma dwie wersje Web App i Chrome Extension.

Jungle Scout Chrome Extension ułatwia przeszukiwanie nisz i produktów na Amazon według różnych kryteriów. W ten sposób możesz sprawdzić, czy produkty, które są już sprzedawane na platformie, spełniają 10 warunków, o których wspomniałem w jednym z poprzednich akapitów.

Kolejne aplikacje warte uwagi to: Unicorn Smasher i AMZ Scout. Obydwie aplikacje mają podobne możliwości, ale różnią się kilkoma funkcjami, które mogą mieć kluczowe znaczenie dla znalezienia odpowiedniego produktu.

Czy warto korzystać z różnych narzędzi? Tak, bo żadne nie ma bezpośrednich danych z Amazon, więc każde szacuje dane i przedstawia trochę inne wyniki.

Warto zaplanować sobie odpowiednią ilość czasu na poszukiwania i w tym czasie dobrze poznać powyższe narzędzia i intensywnie z nich korzystać. Polecam skorzystać z co najmniej dwóch narzędzi w tym samym czasie, by móc porównywać wyniki.

Podsumowanie

Znalezienie właściwego produktu dla wielu osób wydaje się być kwestią szczęścia. Tak jednak nie jest. Istnieje wiele narzędzi i sprawdzonych sposobów na znalezienie i zweryfikowanie produktu.

Poza tym prawdziwa zabawa rozpoczyna się na dalszym etapie tworzenia swojej wersji produktu w modelu Private Label. O tym jednak dowiesz się w kolejnych artykułach.

Zobacz również:

  1. Jak działa Amazon gigant e-commerce z USA, który jest obecny prawie na całym świecie?
  2. Jak działa Amazon FBA – Fulfillment by Amazon?
  3. Jakich narzędzi i aplikacji używać podczas szukania produktu do sprzedaży na Amazon?
  4. Private Label, czyli co możesz poprawić i zrobić lepiej niż konkurencja?
Artur Pawłowski
administrator
Cześć! Mam na imię Artur i jestem aktywnym sprzedawcą na Amazon. Od ponad dwóch lat mieszkam w Tajlandii, skąd zarządzam swoją firmą zdalnie przez internet. W ciągu ostatniego roku miałem okazję być, m.in. na Filipinach, na Bali, w Wietnamie – gdzie używałem tylko smartfonu, aby mieć pełną kontrolę nad sprzedażą. Do takiego stylu życia doszedłem, dzięki modelowi Private Label oraz sprzedaży poprzez Amazon FBA. Dokładny model biznesowy poznasz w tym KURSIE. Moim rekordowym miesiącem był grudzień 2017 r. Wtedy w ciągu jednego miesiąca sprzedałem produkty za ponad $72,466.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.