Jakich narzędzi i aplikacji używać podczas szukania produktu do sprzedaży na Amazon

Jeżeli czytałeś poprzednie artykuły w temacie sprzedaży na Amazon to prawdopodobnie masz nadal wiele pytań.

Jednym z nich może być wybór narzędzi, które ułatwią Ci znalezienie odpowiedniego produktu do sprzedaży na Amazon.

Obecnie możesz znaleźć bardzo dużo różnych przydatnych narzędzi i aplikacji, które ułatwiają:

  1. Szukanie produktu do sprzedaży na Amazon
  2. Analizowanie produktu
  3. Szukanie słów kluczowych
  4. Śledzenie konkurencji

Chciałbym przedstawić Ci kilka z tych, z których sam korzystam albo miałem okazję korzystać w przeszłości.

1. Narzędzia do szukania produktu do sprzedaży na Amazon

Dzięki nim dowiesz się, jakie produkty obecnie sprzedają się na Amazon. Możesz zadać różne parametry wyszukiwania produktów m.in:

  1. Kategorię, która Cię interesuje
  2. Przedział cenowy, w jakim szukasz produktów
  3. Ilość recenzji
  4. Wagę

Amazon nie udostępnia takich możliwości wewnątrz swojej platformy. Dzięki zewnętrznym programom możesz znacznie szybciej przeszukać bazę Amazon zgodnie z Twoimi parametrami. Pamiętaj jednak, że żaden zewnętrzny program nie jest doskonały i wszystkie informacje w nim zawarte są bardzo często oparte na szacowanych wynikach. Tak więc na koniec wszystko musisz poddać własnej, subiektywnej ocenie.

Ja zawsze wyznaję zasadę, że do wykonywania jednego zadania używam co najmniej dwóch różnych programów. Dzięki temu mam lepszy ogląd sytuacji.

Przykładowe narzędzia do szukania produktów do sprzedaży na Amazon:
  1. Jungle Scout Web App – http://bit.ly/JungleScout-WebApp-AzonSpace
  2. AMZ Scout Product Database – http://bit.ly/AMZScout-ProductDatabase-AzonSpace

 

2. Narzędzia do weryfikacji produktów na Amazon

Dzięki nim lepiej poznasz swoją konkurencję. Możesz ich używać bezpośrednio na stronie Amazon. Wiele z nich działa na większości stron Amazon na całym świecie, od USA po Anglię.

Wystarczy wejść na Amazon wpisać słowa kluczowe dla Twojego produktu i załączyć jedną z aplikacji. Dzięki temu zobaczysz m.in:

  1. Średni BSR (Best Sellers Rank) dla produktów
  2. Średnią miesięczna sprzedaż dla produktów
  3. Szacowaną miesięczną sprzedaż dla każdego z produktów
  4. Średnią ilość recenzji oraz ilość recenzji dla każdego produktu
  5. Opłaty za FBA
  6. Wagę produktów

 

Przykładowe narzędzia do weryfikacji produktów na Amazon:
  1. Jungle Scout – Chrome Extension – http://bit.ly/JungleScount-ChromeExtension-AzonSpace
  2. Unicorn Smasher – http://bit.ly/Unicorn-Smasher-AzonSpace
  3. AMZ Scout – Chrome Extension – http://bit.ly/AMZScout-ChromeExtension-AzonSpace

 

Jungle Scout – Chrome Extension

http://bit.ly/JungleScount-ChromeExtension-AzonSpace

Jest to jedno z najpopularniejszych narzędzi do szukania pomysłów na produkt. Jungle Scout jest płatnym rozszerzeniem do przeglądarki Google Chrome. Używając go na stronie Amazon, jesteś w stanie bardzo szybko zobaczyć szacowaną ilość sprzedaży dla każdego produktu w skali miesiąca. Zobaczysz również ilość recenzji, potencjalny zysk i wiele innych, istotnych parametrów.

Dlaczego warto?
  • jest to jedno z najważniejszych w tej chwili narzędzi do szukania produktów do sprzedaży
  • przedstawia szacunkowe dane sprzedaży i kosztów na podstawie wielu informacji pobranych z Amazon
  • pokazuje aktualną cenę produktu, ilość recenzji, potencjał danego produktu

 

Unicorn Smasher

http://bit.ly/Unicorn-Smasher-AzonSpace

Unicorn Smasher to bezpłatne rozszerzenie do przeglądarki Google Chrome, które daje dostęp do wielu różnych danych dla produktów, jakie wyszukasz w Amazon. Na pierwszy rzut oka można zobaczyć Best Sellers Rank (BSR), szacunkową sprzedaż poszczególnych produktów i liczbę recenzji.

Unicorn Smasher w przeciwieństwie do Jungle Scout jest darmowym narzędziem. Oba narzędzia działają bardzo podobnie. Warto zainstalować Jungle Scout i Unicorn Smasher, żeby móc porównywać wyniki, jakie otrzymasz.

Dlaczego warto?
  • przedstawia szacunkowe dane sprzedaży i kosztów na podstawie wielu informacji pobranych z Amazon
  • pokazuje aktualną cenę produktu oraz ilość recenzji

 

AMZ Scout – Chrome Extension

http://bit.ly/AMZScout-ChromeExtension-AzonSpace

Bardzo podobne w działaniu i wyglądzie do Jungle Scout – Chrome Extension. Jednak w przeciwieństwie do Jungle Scout masz możliwość używania go przez pewien czas za darmo. Również tutaj jesteś w stanie dość szybko zobaczyć szacunkową sprzedaż poszczególnych produktów, ilość recenzji czy BSR (Best Sellers Rank).

Dlaczego warto?
  • jest wersja darmowa z limitem użyć. Dzięki temu możesz zapoznać się z AMZ Scout zanim zakupisz pełną wersję
  • działa bardzo podobnie do Jungle Scout – Chrome Extension

 

3. Narzędzia do szukania słów kluczowych

Dzięki nim dowiesz się, na jakie słowa kluczowe pozycjonuje się konkurencja oraz, co jest bardzo ważne, sprawdzisz, ile jest wyszukiwań Twoich słów kluczowych na Amazon. Jeżeli będziesz wiedzieć, ile potencjalnie osób szuka podobnych produktów na Amazon, będzie Ci łatwiej oszacować, jak duży jest dany rynek i czy warto rozpocząć na nim sprzedaż.

Jeszcze raz podkreślam, że każde narzędzie szacuje wyniki. Amazon nie udostępnia takich danych na zewnątrz. Tak więc używając kilku programów do szukania słów kluczowych, możesz otrzymać bardzo różne – często rozbieżne informacje. Pamiętaj, że narzędzia mają Ci podpowiedzieć, ale na koniec Twoja ocena jest najważniejsza.

Przykładowe narzędzia do szukania słów kluczowych:
  1. Keyword Scout – http://bit.ly/JungleScout-WebApp-AzonSpace
  2. Merchant Words – http://bit.ly/Merchant-Words-AzonSpace
  3. Deepwords – http://bit.ly/AMZ-Tracker-AzonSpace
  4. Sonar – http://bit.ly/Sonar-Tool-AzonSpace

 

4. Narzędzia do śledzenia konkurencji

Kolejną ważną rzeczą, jaką możesz zrobić, żeby lepiej poznać rynek, na którym planujesz sprzedawać, jest śledzenie Twojej konkurencji. Obecnie jest sporo różnych programów, które to umożliwiają.

Jeżeli dopiero rozpoczynasz sprzedaż w nowej kategorii produktów, to bardzo dobrym pomysłem jest śledzenie swojej potencjalnej konkurencji przez jakiś czas. Na tej podstawie będziesz znacznie więcej wiedział o produktach podobnych do Twojego. Narzędzia do śledzenia konkurencji pokażą Ci dzienną szacowaną sprzedaż produktów, trend związany z każdym śledzonym produktem czy zmiany ceny w czasie. Osobiście polecam śledzić produkty konkurencji przez co najmniej tydzień – dwa, żeby wykluczyć okresowe skoki sprzedaży czy duże promocje, jakie może przeprowadzać konkurencja.

Przykładowe narzędzia do śledzenia konkurencji:
  1. Product Tracker – http://bit.ly/JungleScout-WebApp-AzonSpace
  2. Sales Tracker – http://bit.ly/AMZ-Shark-AzonSpace

 

Jungle Scout – Chrome Extension vs Jungle Scout – Web App

Bardzo często pojawia się pytanie: „który Jungle Scout kupić?”.

Pamiętaj, że obecnie są dwa Jungle Scout:

  1. Jungle Scout – Chrome Extension – http://bit.ly/JungleScount-ChromeExtension-AzonSpace
  2. Jungle Scout – Web App – http://bit.ly/JungleScout-WebApp-AzonSpace

Każdy z nich służy do czegoś innego.

Jungle Scout – Chrome Extension

http://bit.ly/JungleScount-ChromeExtension-AzonSpace

Jak działa:
  • jest dodatkiem do przeglądarki Chrome
  • służy do szukania produktów na Amazon (pokazuje cenę, BSR, review itd.)
  • ułatwia przeszukiwanie Amazon – klikasz na dowolnej stronie Amazon w Jungle Scout – Chrome Extension i narzędzie bardzo szybko pokazuje Ci wyniki
Cena:
  • wersja Lite – $97 – płatność raz i masz na zawsze
  • wersja Pro – $197 – płatność raz i masz na zawsze

Jeżeli zastanawiasz się nad zakupem, tutaj jest link do zniżki $20 – http://bit.ly/JungleScout-20DollarsDiscount-AzonSpace

Wersja Pro i Lite różnią się możliwościami. Jeżeli nie jesteście w stanie wydać odpowiedniej kwoty na Pro to możesz kupić Lite i w przyszłości, jeżeli będziesz widział taką potrzebę zmienić na Pro.

Jungle Scout – Web App

http://bit.ly/JungleScout-WebApp-AzonSpace

Jak działa:
  • jest na stronie internetowej
  • jest tam wiele zakładek, narzędzi, z których możesz korzystać
  • Product Database – możesz znaleźć pomysły na swój produkt
  • Product Tracker – możesz śledzić produkty konkurencji
  • Keyword Scout – możesz znaleźć słowa kluczowe
Cena:
  • Start Up – $39 (za miesiąc) – ma wszystko, czego potrzebujesz, można śledzić 40 produktów konkurencji
  • Standard – $69 (za miesiąc) – ma wszystko, co poprzedni można, śledzić 80 produktów konkurencji
  • Business – $99 (za miesiąc) – ma wszystko, co poprzedni, można śledzić 150 produktów konkurencji

W mojej ocenie, jeżeli planujesz zakup Jungle Scout – Web App, to potrzebujesz tego narzędzia na 1-2 miesiące. Później możesz sobie bez niego poradzić. Na początek wystarczy wersja Start Up – $39 za miesiąc.

Podsumowując

Jeżeli dopiero startujesz i masz dość mocno ograniczony budżet, to proponowałbym rozwiązanie, gdzie zakupisz narzędzia od Jungle Scout albo od AMZ Scout. Działają bardzo podobnie i mają mocno rozbudowane możliwości. Możesz wybrać opcję:

  1. Jungle Scout – Chrome Extension – http://bit.ly/JungleScount-ChromeExtension-AzonSpace
    Jungle Scout – Web App – http://bit.ly/JungleScout-WebApp-AzonSpace
  2. AMZ Scout – Chrome Extension – http://bit.ly/AMZScout-ChromeExtension-AzonSpace
    AMZ Scout – http://bit.ly/AMZScout-ProductDatabase-AzonSpace

Dzięki takim zestawom będziesz miał dostęp do bardzo różnych narzędzi, które ułatwią Ci start na Amazon.

Zobacz również:

  1. Jak działa Amazon gigant e-commerce z USA, który jest obecny prawie na całym świecie?
  2. Jak działa Amazon FBA – Fulfillment by Amazon?
  3. Czym kierować się przy szukaniu produktu do sprzedaży na Amazon?
  4. Private Label, czyli co możesz poprawić i zrobić lepiej niż konkurencja?
Artur Pawłowski
administrator
Cześć! Mam na imię Artur i jestem aktywnym sprzedawcą na Amazon. Od ponad dwóch lat mieszkam w Tajlandii, skąd zarządzam swoją firmą zdalnie przez internet. W ciągu ostatniego roku miałem okazję być, m.in. na Filipinach, na Bali, w Wietnamie – gdzie używałem tylko smartfonu, aby mieć pełną kontrolę nad sprzedażą. Do takiego stylu życia doszedłem, dzięki modelowi Private Label oraz sprzedaży poprzez Amazon FBA. Dokładny model biznesowy poznasz w tym KURSIE. Moim rekordowym miesiącem był grudzień 2017 r. Wtedy w ciągu jednego miesiąca sprzedałem produkty za ponad $72,466.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.