Private Label, czyli co możesz poprawić i zrobić lepiej niż konkurencja

Jak możesz zacząć zarabiać na Amazon?

 

Poprzez tworzenie produktów w modelu Private Label

Po przeczytaniu poprzednich artykułów być może masz już pojęcie, co to znaczy Private Label i dlaczego może być to korzystne dla Ciebie. Oprócz tego dowiedziałeś się, jak znaleźć niszę, jak znaleźć produkt i jak ten produkt analizować za pomocą różnych narzędzi.

W tym artykule dowiesz się więcej m.in. o tym, co możesz poprawić w istniejących produktach konkurencji i na co zwrócić uwagę przy wyborze produktu do sprzedaży na Amazon.

Co to znaczy Private Label?

Jeżeli nadal nie jesteś pewien, czym jest Private Label, to rozpocznę od krótkiego wyjaśnienia. W skrócie jest to produkt stworzony przez zewnętrznego producenta z Twoim logo i według Twoich wytycznych. Dzięki temu można stworzyć unikalną markę bez posiadania fabryki i maszyn, bardzo często nigdy nawet nie odwiedzając miejsca, gdzie wykonywane są Twoje produkty. Przy dzisiejszych możliwościach technologicznych cały proces wdrożenia Twoich produktów na rynek jesteś w stanie zorganizować całkowicie zdalnie przez Internet.

Jakie zalety ma Private Label?

Tworzenie produktu w modelu Private Label ma wiele zalet, m.in.:

  1. Nie jesteś dystrybutorem innej marki. Tworzysz swoją, więc konkurencja jest dużo mniejsza
  2. Jesteś producentem i sprzedawcą w tym samym czasie. Dzięki temu obcinasz długi łańcuch pośredników
  3. Masz kontrolę nad ostateczną ceną produktu na rynku i możesz szybko reagować na wszelkie zmiany
  4. Możesz sprzedawać na innych platformach – Allegro, Ebay, Etsy. Poza tym możesz również sprzedawać w sklepach stacjonarnych
  5. Możesz znaleźć inwestora, który przeznaczy dodatkowe środki na rozwój Twojej firmy. W przyszłości możesz również sprzedać całą markę

 

A może jednak wybrać sprzedaż produktów znanych marek?

Oczywiście możesz zdecydować się na sprzedaż produktów znanych marek, takich jak Adidas czy Nike. Wydaje się to łatwiejsze, ponieważ wielkie koncerny dbają o swój wizerunek i ich logo jest powszechnie znane.

Wielu sprzedawców wybierze tę drogę. Co to oznacza dla Ciebie? Przede wszystkim dużą konkurencję na rynku i co za tym idzie – małą prowizję. W końcu inni sprzedawcy będą mieli dostęp do identycznych produktów i jest duża szansa, że będą w stanie dostarczyć je na rynek w niższej cenie niż ty.

W tym momencie zadaj sobie pytanie:

Co Wolisz?

 

  1. Sprzedawać 100 rożnych produktów po 10 sztuk miesięcznie?
  2. Sprzedawać 10 różnych produktów po 100 sztuk miesięcznie?

Co istotne w obu wypadkach, sprzedasz łącznie 1000 sztuk miesięcznie. Jak myślisz, która propozycja jest łatwiejsza do wdrożenia?

Dla mnie odpowiedź jest oczywista. Wolę sytuację, w której dobrze znam moje produkty i jestem dużym graczem na mniejszym rynku. Dzięki temu jestem w stanie lepiej kontrolować sytuację.

 

Gdy masz już wstępnie wybraną niszę i produkty

W poprzednich częściach Ebooka bardzo obszernie opisałem sposoby na znalezienie swojej niszy, a następnie produktów oraz dlaczego powinno odbywać się to w takiej kolejności.

Przechodzimy do kolejnego etapu

Zakładając, że sumiennie wykonałeś kroki z poprzednich artykułów, to powinieneś mieć w tym momencie sporo pomysłów. Tylko jak zweryfikować je na rynku?

Wprowadzając produkt na rynek, prawdopodobnie już będzie tam jakaś konkurencja. Nawet jest to wskazane, aby była, bo jeśli nikogo tam nie ma, to będzie to bardzo podejrzane. Nie radziłbym angażować się na początku Twojej drogi jako sprzedawca na Amazon w taką niszę i produkty.

Zatem zakładamy, że mamy konkurencję. Wejdź na Amazon i wpisz w wyszukiwarkę słowa kluczowe, które najlepiej opisują Twój produkt. Pojawią się produkty konkurencji. Żeby lepiej poznać, z kim masz do czynienia, otwórz w nowych zakładkach 5-10 stron z produktami konkurencji i przeprowadź analizę.

Na co zwrócić uwagę przy analizowaniu konkurencji?

Przede wszystkim trzeba zwrócić uwagę na to, co można poprawiać w istniejących produktach. W ten sposób już na starcie masz szansę, by się wyróżnić i skorzystać z błędów, za które zapłaciła Twoja konkurencja, kiedy wprowadzała swoje produkty na rynek. Dodatkowo masz pewność, że przygotowujesz coś, na co jest zapotrzebowanie. Poza tym, jeśli rynek jest przepełniony dobrymi sprzedawcami i produktami, to może być znak, aby szukać dalej swojego miejsca.

1. Sprawdź opinie (reviews) pod produktem

Opinie na Amazon są niezwykle cennym źródłem informacji przy badaniu potrzeb Klientów. Warto szukać opinii z najmniejszą ilością gwiazdek – dzięki temu najszybciej dowiesz się, co było nie tak w tym produkcie. Następnie warto zapoznać się z opiniami z większą ilością gwiazdek, gdzie Klienci mogą wspominać zarówno o kluczowych kwestiach, jak również o tym, co jest pozytywnego w produkcie. Przede wszystkim warto zwrócić uwagę na dłuższe komentarze, ponieważ ich autorzy są najbardziej zaangażowanymi Klientami.

2. Sprawdź tytuł

Pierwszą rzecz, jaką Klient przeczyta na temat Twojego produktu, jest tytuł. W pierwszej kolejności musisz sprawdzić, czy tytuł jest naprawdę dobry i zawiera dużą ilość istotnych słów kluczowych. Zastanów się, czy potrafi sz napisać lepszy tytuł niż konkurencja?

3. Sprawdź bulletpoints

Punkty, które powinny dokładniej opisywać produkt. Czy zachęcają do jego zakupu?

4. Sprawdź opis

Czy jesteś w stanie stworzyć lepszą treść niż konkurencja?

5. Sprawdź zdjęcia

Czy jesteś w stanie zrobić lepsze zdjęcia niż konkurencja?

Odpowiadając na powyższe pytania: „tak” bądź „nie”, podczas analizowania każdego produktu Twojej potencjalnej konkurencji będziesz miał znacznie bardziej czytelny obraz sytuacji rynkowej. Po przeprowadzeniu takiej prostej analizy będziesz wiedział więcej na temat swojej konkurencji i tego, jak ciężko będzie wejść na dany rynek ze swoim produktem.

Tylko czy to już wystarczy? Jeszcze nie, bo musisz sprawdzić co najmniej kilka istotnych rzeczy…

 

Na co musisz zwrócić uwagę przed zamówieniem produktu?

 

1. Zbadaj własność intelektualną produktu

Czy są jakieś zastrzeżone znaki towarowe, patenty (zwróć uwagę, że sam design produktu może być opatentowany) lub prawa autorskie? Dotyczy to nawet produktów wypuszczanych przez małe firmy, które coraz częściej zaczynają chronić swoją własność intelektualną. W wypadku dużych marek i korporacji zastrzeżone znaki towarowe, patenty, prawa autorskie wydają się dość oczywiste.

2. Czy produkt jest w zablokowanej kategorii?

Na Amazon są tzw. zablokowane kategorie, w których nie od razu możesz sprzedawać. Jest to możliwe dopiero po jakimś czasie i spełnieniu odpowiednich warunków. Listę takich kategorii znajdziesz, szukając np. w Seller Central na Amazon.

3. Sprawdź czy dany produkt wymaga licencji, badań i pozwoleń

Jeśli nie zadbasz o to na początku, później może to bardzo dużo kosztować.

Podsumowując

W poprzednich artykułach dowiedziałeś się, jak:

  1. Jak działa Amazon gigant e-commerce z USA, który jest obecny prawie na całym świecie?
  2. Jak działa Amazon FBA – Fulfillment by Amazon?
  3. Czym kierować się przy szukaniu produktu do sprzedaży na Amazon?
  4. Jakich narzędzi i aplikacji używać podczas szukania produktu do sprzedaży na Amazon?

Teraz twoim zadaniem jest wdrożenie całej wiedzy w praktyce i zbudowanie stabilnego biznesu na Amazon.

Artur Pawłowski
administrator
Cześć! Mam na imię Artur i jestem aktywnym sprzedawcą na Amazon. Od ponad dwóch lat mieszkam w Tajlandii, skąd zarządzam swoją firmą zdalnie przez internet. W ciągu ostatniego roku miałem okazję być, m.in. na Filipinach, na Bali, w Wietnamie – gdzie używałem tylko smartfonu, aby mieć pełną kontrolę nad sprzedażą. Do takiego stylu życia doszedłem, dzięki modelowi Private Label oraz sprzedaży poprzez Amazon FBA. Dokładny model biznesowy poznasz w tym KURSIE. Moim rekordowym miesiącem był grudzień 2017 r. Wtedy w ciągu jednego miesiąca sprzedałem produkty za ponad $72,466.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.